sunny side up



Måste man bli bitter när man blir gammal? Jag vill inte bli det, inte bitter och inte gammal. Jobbade hos en äldre dam idag. Hon var så där bitter och låg på sin soffa och jämrade sig. Då och då passade hon på att klaga på mig.
"Du dammade väl ljusstaken också? Har du sköljt ur trasan mellan alla rum? Ja det måste man göra förstår du för på min tid fick vi lära oss städa redan som små."
Allt skall vara så som det alltid varit.
Och innan vi gick fick vi veta att det var minsann bara 14 stycken som hade ringt och grattat henne på födelsedagen som var igår. Jag hade vart nöjd! Så sa hon förlåt för att jag vart hård mot er så sa vi hejdå och gick.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0