en vän med bil

Igår begav vi oss upp till Grebbestad som förövrigt var invaderat av norskar. Dom var verkligen över allt. Jag fick äran att köra och det var ju ganska spännande till en början eftersom jag helt glömt av hur man kör en bil med växlar, att det verkligen fanns en koppling att trycka ner när man skulle stanna var för mig helt bortglömt.
Det första vi gjorde när vi kom fram var att försöka få av mig mina byxor som jag på något sätt lyckats få upp över vaderna(och det brukar inte gå) och sen fastnade dom där, verkligen fastnade. Det hela gick ganska brutalt till men efter några kämpiga minuter så kom jag tillslut loss. Tack Vickan ock Ak. Hälsade på Lisa på hennes jobb där jag köpte nya tofflor också.


Gjorde oss i ordning så gott det gick och sen åt vi en himla massa räkor och lyssnade på 3 killar som spelade och sjöng. Hur bra som helst. Låtarna dom spelade hade man lika gärna kunnat hitta på en bränd skiva hemma hos mig, klockrent. När dom drog så drog vi också, fast inte med dom tyvärr. Vi hittade oss ett annat ställe där dom spelade livemusik fast med lite mera drag då. Träffade en virrig norsk utan skor och han såg precis ut som Salem. Och tjaa..
När Lisa slutade så hämtade hon upp oss och det var helt perfekt. Hur kul som helst att träffa henne.

-Hallå vem är knatten i kön.
-Jäklar det var Leif Pagrotsky.
-När blir man klassad som djärg?
-Hm det måste vara under 1.50
Tror inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0