Ta en till pepparkaka

Då var det jul igen. Har precis vart ute på tjörn och hälsat på hos min gamlemormor. Vi pratade om dansbandskampen och jag försökte förstå. Tycktes höra att det inte var okej att Magnus Carlsson var tillsammans med en kille. Tänk att en 94åring kan ha koll på läget. Men han var ändå hennes "pojk". Jag känner mig lite lätt utanför när vi är där och mormor, mamma och gamlemormor babblar på grov tjörnska, själv fattar jag 0. Det verkar som dom glömt föra vidare en hel del information till den fjärde generationen. Fick en sak klart för mig i allafall, det var absolut inga fina flickor som drack alkohol. Om hon bara visste hur det gick till där ute. Lilla du.

Känns inte som om det är julafton, lite tråkigt att det inte är sådär som det var när man var liten. Då sket man ju nästan på sig för att man var så nervös inför allt som väntade. Men får hoppas att julstämningen infinner sig lite senare.
Resten av dagen skall jag spendera i en annan del av Sverige, nämligen i Spekeröd/Ucklum. Får hoppas att tomten har GPS med sig. Bort från civilisationen.

Jag är ändå väldigt nöjd just nu. Det kan nästan inte bli bättre.


Kommentarer
Postat av: ak

du är inge vidare på å uppdatera längre mallan!

2010-01-06 @ 18:21:11
Postat av: bJ

håller med vesslan

2010-01-08 @ 01:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0