Jobb

Yes plötsligt händer det, som igår. Dom ringde och frågade om man kunde jobba, jag nästan skrek i telefonen "JAAAA klart att jag kan!". Men fick hejda mig lite i sista sekund då jag insåg att det skulle verka som att jag inte hade något liv alls och var mega desperat (vilket jag egentligen är).
- Hej kan du jobba imorgon?
- Ehm aa tror det skall bara kolla i mitt schema, det är rätt fullt nu förtiden förstår du. Nämen jag hade en liten liten lucka just i morngon, klart jag kan hoppa in och jobba då.

Fan vad glad jag blev !

Så idag har jag jobbat i Kyrkenorum. När jag kom dit var jag inte alls taggad och barnen var bara allmänt jobbiga. Dom pratade massa och jag kände mest för att limma igen deras munnar. Men sen återfann sig orken i mig och jag tog återigen makten över 3 åringarna. Råkade fälla en liten knatte idag, det var en hemsk upplevelse för mig, var tvungen att trösta honom och sen bygga duplo med han i en halvtimme. Byggde ett jättehögd torn som han rev ner ungefär 10 ggr. Fick bygga upp det varje gång. 
I personalrummet berättas fruktansvärda historier om kaniner som blivit tvättade till döds i tvättmaskiner och mitt ibland hånskratten sitter jag som en liten rädd och ensam vikarie och läser tidningen och önskar att rasten snart skall vara över. Glömde min mp3, höll på att avlida.


puss


Kommentarer
Postat av: ak

hahah jag lider med dej! men du fick iaf jobba ! =D

2008-10-25 @ 16:01:17
URL: http://nasftd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0