Lite fel

Pepparkaksbak idag med Sandy, Anna och Sofi. Allt, nästan allt gick bra. Vi brände en plåt och det var inte bara bränt utan jävligt bränt. Pepparkakorna var verkligen svarta. Och jag och Anna höll på att kvävas av röken i det lilla köket.
 Smält socker är förövrigt jättevarmt om man får det på händerna. Sen var det dags för mig att briljera lite till i köket. Skulle bara värma lite glögg, det som är så enkelt. Redan innan jag börjat kände jag att stödet från soffan inte var allt för stort, ingen som trodde riktigt att jag skulle klara det. Kan bara säga att jag gjorde det. Glöggen blev varm tillslut när jag fått fart på rätt platta. Bara det att på plattan jag av misstag först satte på stod det två stearinljus. Dom smälte och innan jag ens hunnit säga så mycket som hjälp var det smält stearin över så gott som hela spisen. Där stod jag med en visp i handen. Hjälplös. 
Gick bra tillslut och nu har Sofi fått en ny vaxad spis och den är mycket renare än innan.  


" I d a g  s k a l l  j a g  g ö r a  e t t  g o t t  i n t r y c k ! "
Vet inte om jag lyckades riktigt, eller?




Tur att både pepparkakshusen och pepparkakorna blev kalasbra. Anna gjorde en pepparkaka till Martih, ett stooort hjärta.




Det stora är inte att misslyckas
utan att resa sig varje gång man faller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0