suck it up

-" Idag måste jag städa!"

-"Är det värre än att en hund ätit upp en hel falukorv och spytt upp den på vardagsrumsmattan och att det är hundkiss i sängen och fullt med bajs i köket tillsammans med sönderslaget porslin? Det hände när jag var borta från min lägenhet i EN dag. Är det inte värre än så kan jag leva med det."

Jag städade iallafall för jag tycker om att städa. Tycker om när det är rent fastän att det bli smutsigt igen efter 24 h.


Har hade haft

Det är snart augusti och jag har redan fått ta på mig fleecetröjan på jobbet. När fasen skall man få bada igen, jag bara undrar? Vart tog sommaren vägen? 




           
Jag har brutit ner mitt hjärta i två delar
Det ena har jag gett till dig
men det andra ska jag kasta under en lastbil

















fan

what do I know



Oh, we're standing on a tiny ledge
Before this goes over the edge
Gonna use my heart and not my head
and try to open up your eyes
This is relationship suicide

'Cause if you go, I go
'Cause if you go, I go

Glass till folket

Det var som om vi var 10 år igen. Jag och Ak sprang som fan till glassbilen och hon köpte 4 paket glass. Sen gick vi hem till Björn igen och åt.



Fin Boa Vista tatuering. Jag tänker nog söka jobb där och få ut något av mitt städberoende.



Imorgon är det festival, regn nejtack!


mammut

Det lönar sig att ta med sig mamma när man skall handla. "Skall du inte ha en sån, och en sån och så lite sånna kasnke?". Och vips så hamnar det i hennes korg. Bra jobbat Malin. Nu ekar inte min del av kylskåpet längre.
Ikväll skall jag hem till mormor och morfar och fylla på med mat i magen. Det flyter.


mormor,gamlamormor,jag,mamma

en vän med bil

Igår begav vi oss upp till Grebbestad som förövrigt var invaderat av norskar. Dom var verkligen över allt. Jag fick äran att köra och det var ju ganska spännande till en början eftersom jag helt glömt av hur man kör en bil med växlar, att det verkligen fanns en koppling att trycka ner när man skulle stanna var för mig helt bortglömt.
Det första vi gjorde när vi kom fram var att försöka få av mig mina byxor som jag på något sätt lyckats få upp över vaderna(och det brukar inte gå) och sen fastnade dom där, verkligen fastnade. Det hela gick ganska brutalt till men efter några kämpiga minuter så kom jag tillslut loss. Tack Vickan ock Ak. Hälsade på Lisa på hennes jobb där jag köpte nya tofflor också.


Gjorde oss i ordning så gott det gick och sen åt vi en himla massa räkor och lyssnade på 3 killar som spelade och sjöng. Hur bra som helst. Låtarna dom spelade hade man lika gärna kunnat hitta på en bränd skiva hemma hos mig, klockrent. När dom drog så drog vi också, fast inte med dom tyvärr. Vi hittade oss ett annat ställe där dom spelade livemusik fast med lite mera drag då. Träffade en virrig norsk utan skor och han såg precis ut som Salem. Och tjaa..
När Lisa slutade så hämtade hon upp oss och det var helt perfekt. Hur kul som helst att träffa henne.

-Hallå vem är knatten i kön.
-Jäklar det var Leif Pagrotsky.
-När blir man klassad som djärg?
-Hm det måste vara under 1.50
Tror inte det.


Mysig båttur och korvgrillning! ..?

Det var tanken denna dag,  Malin var sugen på att göra något och jag tänkte att då får jag väl trotsa mitt illamående och haka på! Så efter att jag tagit tag i mig själv  och hämtat Malin åkte vi till Ica och inhandlade Korvbröd, ketchup och en grill, för en summa som skulle kunna jämföras med Malins månadskostnad för mat. Enligt Malin då.
Sedan bar det av ner till Getskär där min båt håller till, men på vägen ner händer något, tror att peppen försvinner, så att åka båt känns alldeles för jobbigt helt plötsligt. Istället blir det att ligga på bryggan och titta på molnen som övertagit  all den blåa himmel, och efter det ett snabbt dopp i havet. Efter det skule det grillas men inte ens det orkar vi, vi drar hem istället tänker vi. Och här hemma sitter vi nu på min gräsmatta och har ätit några ganska halvgoda korvar.

Vad kvälleen har att erbjuda vet vi inte än... Just ni inväntar vi Ak för att göra upp fler planer, Megaparty eller megamys , det är frågan... Men mår man jätteilla eller är jättetrött så vet jag faktikst inte alls vad som är bäst.? Men imorgon väntar Grebbestad på oss så det gäller att ladda!

Varsin Trollerimix har vi iaf fått i oss efter att min mamma tålmodigt väntat på glassbilen!
Gäller att uppskatta det lilla!

Nu hoppas vi en bra kvääälll! Adjö! // Gästbloggare Viktoria Svensson


BI

I morse på försorteringen stod jag och kolla på ett brev i min hand, hm vart skall det här. Och så kom det ett konstigt ljud från brevet. Det liksom vibbrerade. Bzzz. Vänder på det och där står det, LEVANDE BIN. Jotack. Inte kul för brevbärarn som skall köra ut det där kuveret fullt av djur, för det var hål i kuveret. Vad är okej att posta egentligen, jag blev rädd.


är det onsdag eller?


count to ten and wake me up

Jobba,springa, jobba, springa










Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting


på't

Det har varit en lång dag fastän att den inte är slut än. Gick väldigt segt på jobbet idag tur att min fikakompis var där och pratade med mig medans jag försökte få i mig några torra mackor, kaffemaskinen var trasig också. Inte alls bra, hoppas den är lagad i morgon. Förövrig är jag bara väldigt tacksam att jag har ett jobb.
Nu skall jag vara med min gitarr.


Var glad det är fredag

Nej jag har inte kissat ner mig även om det såg ut så när jag kom till jobbet i morse. Det är det jävla regnets fel. Cyklade i ca 10 min så jag fick torka byxorna i hårtorken. Det hjälpte, lite.
Haha det är så kul när någon skall ta kontakt för första gången. Man hör lite hur det harklas för att man inte ska säga något som inte hörs och sen : Hur länge skall du jobba här? Det var inte alls en dum fråga för nu fick jag nån att snacka med på fikarasten. Om lumpen och sånna roliga saker.

Varför tog det 20 år att säga det?








Home is where you heart is.
Find where you belong.
It's so much more than this.
When you know.

måndag-fredag

Livet som postis. Man går upp på tok för tidigt men jag är för det mesta vaken innan klockan ringer, sån är jag. Sen så gör man lite maniskt allt det där man skall göra innan man ger sig ut på sin tur. Det är då man börjar andas, det är då dagen börjar tycker jag. Det är så dagarna bara flyger förbi. Man sitter och sjunger i sin bil och slänger i ett brev här och där. Och äpplen, jag lever på äpplen. Tiden går så himla fort och det känns skönt på ett sätt för nu gör jag i alla fall något. När jag inte hade jobb kändes en minut som en timma ibland. Fast visst var det gött att ha en hel dag framför sig och veta att man kunde göra vad som helst, nästan vad som helst. Nu har jag i alla fall en halv dag att göra vad jag vill. Inte helt utan frihet.


ett paket jag delade ut här om dagen


Och denna är så bra !

pissregn

Det är konstigt att man aldrig är nöjd och alltid finns det något att vara grinig över en sånhär dag eller skall vi säga att det inte är den bästaste veckan. Förra veckan så bad jag inte om något annat än regn, var trött på att efter att ha suttit i en bil i 3h fått vrida ur byxorna. Men nu när regnet väl kommit jo då regnar det ju in i bilen och på mig. Fast så är det, man får gilla läget bara. Och så är det med det mesta man inte kan göra något åt. Bara att bita ihop och tänka på något annat. Hellre att kunna ha rutan stängd och tycka att temperaturen går att leva med än att ha vevat ner alla rutor och gjort allt som går och inte kunna andas i bilen. Se så positiv jag var och ändå har jag ont i magen.

Och första låten som spelades när jag satte mig i bilen var, Bad day med R.E.M och då kände jag att den här dagen var redan bestämd. Its been a bad dayPlease dont take a picture Its been a bad day. Please...
Fast nu tittar ju till och med solen fram så nu skall det nog bli ordning på den här dagen.





hot hot heat

Vaknade i natt och behövde gå på toa men där låg Nea på golvet totalt livlös. Fick liv i henne men det resulterade ganska fort i djupa snarkningar och jag gav upp att försöka få henne där ifrån. På morgonen märkte jag att hon hade lyckats ganska bra själv. Ibland är det hårt. Ett under att du ens tog dig ner till stranden.
 Jag och Anna mötte Sofi på vägen till kvantum, köpte lite mat och sen bar det av hem till Sofi för ett dopp i poolen. Gött. När Jenny kom spelade vi frisbeegolf och jag var som väntat sämst sen blev det grill och Jullebulle kom också.



Det går inte att simma med två öl i handen utan att drunkna.





 I want to hold your hand but I don't dare.

I don't want you to know how much I care.

Maybe you would hate me if you knew.

And maybe I'm not good enough for you.


RSS 2.0