redred

Idag var det dags att ta blodrprov inför undersökningen nästa vecka. Jag var först in på vårdcentralen denna underbara morgon. Först in och först ut. Tog en promenad hem och nu väntar jag på att jag skall i väg och jobba lite. Hoppas vi är ute nu bara, jättevarmt redan. Får nog bli ett bad sen. Är tydligen runt 7 grader i vattnet, det är ju faktiskt inte så farligt kallt. Man är ju inte i vattnet så värst länge i vilket fall.


Ikväll är det våffelparty här så det är bara att droppa in !!!


love at first sight

Äntligen har Greysavsnitten kommit ut och min kväll är räddad. Ligger här i soffan och har ont i magen, tråkigt värre. Men då är det gött med Greeeeeys loove it....



snartsnartsnartsnartsnartsnaaaaartblirgalen


nysa

Vart tusan är min älskade sol? Måste ladda upp nu, har jobb två dagar framöver <3. Visst är livet underbart. Två korta dagar dessutom. Sen skall man ju fira kungen och allt sånt.

Vart kommer damm ifrån? Den som vet får gärna svara för jag undrar.

Tisdag idag, perfekt för att åka till stan med  B. Jag måste bara hitta mitt vita linne som jag aldrig verkar hitta annars kanske B kan sy ett.

Fick sms från Australien förut också, glad jag blev då. Saknar er !!









Mystery Jets lyssna vettja.

Ben folds

And where was I before the day
That I first saw your lovely face?
Now I see it everyday
And I know

That I am
I am, I am
The luckiest

And in a wide sea of eyes
I see one pair that I recognize
And I know

That I am
I am, I am
The luckiest


 


a lajk in the dajk

Lite bilder från när jag och Björn var och spanade in lammen i onsdags...


Först var dom asrädda för oss och efter att Björn berättat att hans bror blev jagad av ett får så var också vi asrädda för dom. Men när vi stått helt stilla och frusit i hagen en ganska lång stund började dom bli rätt nyfikna och kom fram för att nosa.

Torsdag
Klockan 06.46 ringer min telefon. "Malin kan du jobba?" OM jag kan ! Underbart väder och vi var ute med barnen hela dagen. Sen var det dags att kolla A-lags matchen. Vallen-Jitex, 1-1. Tillslut får man väl säga. Kan inte vart många sekunder kvar. Spännande och otroligt bra fotboll.


Idag blev det en runda frisbeegolf med Anna och Sofi och jag kan ju erkänna att jag kom helt klart sist. Fyndade förövrigt ett riktigt människolårben i diket på väg hem. Hemma hos Andénarna hade Anders lagat mat och det var hur gott som helst. I morgon skall jag gå upp tidigt och ta mig en riktigt go löprunda och sen blir det att sola med Björn.


Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land.


frullen var klaaar !

"Maaalin du skall ligga i din säng" Hårda ord man möts av på morgonkvisten. Hade gärna legat kvar men jag finner ingen innre ro. Men tack ändå Nea!

Idag skall jag och Björn åka ända till Ucklum, så långt från civilisationen som man nästan kan komma. Anledningen är att Ak´s får har fått lamm och sånna söta varelser vill man ju bara se.
B har även fått tillstånd från Marie (Ak´s mami) att hämta nya nummret av Cosmo. Det skall väl hålla stackars B vaken idag som somnade 05 i morse.

 +  =

Om inget annat dyker upp ser det ut som att jag kommer tillbringa min kväll i Frändefors, precis som förra året. Inte på planen utan bredvid. Div 3 har sin första match.

// maaaaaaaaaaaaalin

Vikariepoolen HALLÅ!!

Det är som om det är ett tjockt lager runt min telefon där dom eloktromagnetiska vågorna från vikriepoolens telefoner inte kan ta sig in. Jag vet inte hur jag skall få dom att nå fram.
Jag känner en viss irritation över att vakna kl 07.00 (nästan exakt) och vänta.....vänta.... och vänta på att dom skall ringa. Jag liksom ligger där och telepaterar över mina tankar. Malin vill jobba, ring, ring, ring.

"Vi kan kissa dom i ögonen" Eller i munnen så kan dom inte ringa sen?"
- Men jag vill ju att dom skall ringa!
" Ja men då kan dom ju inte ringa nån"
Sen spårade samtalet ur.
Vi bränner upp hela vikarielistan och lämnar endast våra nummer kvar. Då får vi jobba ihjäl oss, precis vad vi vill.

Jag har hur som helst sökt cirka 5 jobb idag. Känner att om det inte nappar snart så får jag göra något dramatiskt, typ söker till Mc Donalds eller Burger king.
Man blir lite konfundersam när man skall söka jobb och det inte finns någon att skicka ansökningen till, det känns ganska lovande.



//MALLS

goddag yxskaft

Jag har många smarta lagmedlemmar.
" Hur kan man göra för att träna upp fotlederna så man inte stukar fötterna?"
"Stå på ett ben och blunda när du borstar tänderna."
"Va? Hur gör man det då?"
"Ehm tjaa....."

Vem träffar jag på Vallen om inte Melan, var ju typ 600 år sedan sist. Supertrevligt. Hon blev så stolt över mig att jag inte tränade nu när jag inte borde. Hon som tjatat i alla år, nu 4 år senare lyssnar jag.

Flängt runt i hela Uddevalla idag också hittade en tröja/jacka, fast jag tänker nog anväda den som jacka.


En av Vallens smartaste! Anna Andén i egen hög person.




Var har du varit i hela mitt liv
eller under hela min kväll.


mallanbrallan

Frisbeegolf och spräckta byxor (i grenen). Vad mer kan man begära av en söndag i mitten av april? Man skulle kunna begära lite mer värme och mindre blåst, men jag tänker inte klaga.
Helgen har varit stillsam för min del eftersom jag lagt fotbollen lite på hal is medans jag väntar på min remiss till <3doktorn. Hoppas det blir av snart för jag vill inte sitta still. Känner behov av att röra mig och speciellt nu när byxorna sprack. Känner att det var ett tecken. Så idag har jag bestämt mig för att åka longboard hem till mormor och morfar i Stora Höga för attt återgärda det tillsynes lilla (inte alls lilla!) hålet i byxorna. Beräknar att det kommer ta cirka 40 min att sparka sig dit. Sen bär det av till Torp för att se om jag kan inhandla någon slags vårjacka.

Så nu är det dags att värma upp och sen ladda mp3n med musik som går att lyssna på utan att man behöver byta låt var femte sekund.


Sysslor i hemmet är lite min grej kan man säga

don't let em get u

Idag har jag förförsta gången ätit linssoppa a la Linnea Carlsson, det var oväntat gott. Jag har sånna fördommar mot ovanlig mat och det är ju inte så bra. Tänk vad man kan missa på att äta med blotta ögat.
Har även kollat fotboll, Vallen-Rössö i seriepremiären, 0-4

Nu sitter jag och lyssnar på Audioslave, gött med lite ny musik. Sitter och väntar på att den lille arbetsnarkomanen skall sluta jobba . Fick förresten världens bästa födelsedagspresent av henne, en helg i Stockholm. Hur bra var inte det då? KALAS! Det var det som var överraskningen i maj som jag var så nyfiken på, men nu vet jag.




Björn vad säger du om lite manikyr snart? Mina naglar behöver en omgång av ett proffs! Tycker ändå jag hittade en hyfsat fin bild, hehe.





Even when you've paid enough
Been pulled apart or been held up
With every single memory of good or bad
Faces of luck
Don't lose any sleep tonight
I'm sure everything will end up alright
You may win or lose

But to be yourself is all that you can do
To be yourself is all that you can do

Fredag för fan

Mitt hår var tydligen grönt, inget jag tänkte på. Men nu har i allafall Tom gjort ett toppenjobb igen! Gjorde slingor och nu är det ett steg nämre mitt blonda-jag.

Nu grillas det förfullt på balkongen hur som helst det fungerar faktiskt, luktar gott. Jag beblandar mig inte med grillen, dricker vin istället. Det är lite lättare och svårt att misslyckas med.
 I morgon är det första seriematchen, skall stå vid sidan av och kolla på. Yeaao


blond, smart och en mycket fin peruk.


Audioslave- I'm the highway


Bigheart

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Idag var dagen då jag skulle få mitt knä lagat, börjat om på 0. Så blev det inte idag. Operationen blev inställt pga av att dom hitta något fel på mitt EKG. Får inte operera knät  försen dom gjort en utredning och kollat mitt hjärta. Sjukt otippat faktiskt. "Du är en av dom som kan ramla ihop på planen och dö". Ett slag mer, ett slag mindre. Vad tusan skall man säga om en sån sak. Tur att dom hittade det här men pissigt att operationen som jag sett fram och väntat på länge inte blev av.
Nu får jag vänta på ny tid igen, jag som avskyr att vänta.


Besviken
Arg
Trött
Ledsen
Tacksam

.

Klockan 11 i morgon skall jag opereras, andra gången och jag önskar önskar önskar av hela hjärtat att det blir den sista! Känns lite nervöst på något sätt för att nu gäller det.


Hemma igen




janej.webblogg.se


9/4

Väduren 21/3-20/4

Torsdagen blir oväntat spännande på mer än ett sätt.
Du säger något som du inte hade tänkt avslöja

Här sitter jag och har inte alls avslöjat något idag och inget spännande har hänt heller eller jo jag fick använda ett mycket farligt rengöringsmedel idag på jobbet. Det var ganska spännande tycker jag, strängt förbjudet att andas in ångorna från det och absolut inte i närheten av barnen. Det sistnämnda gjorde ju det hela mycket spännande eftersom jag städade på ett dagis, det är ganska svårt att bortse från barnen då. Det var en utmaning. Fick tigga arbetsuppgifter idag eftersom jag typ var speeeedad med något. Klar på mindre än två timmar, då hade jag 3 timmar kvar till att försöka få tiden att gå.



Farväl Sverige i morgon åker jag till Danmark, just nu känns det sådär faktiskt. Something is missing! -H-

Pusskram och hejdå!


bbtone

To-do-list
Städa *check
Göra rent för Kaj och Börje (fiskarna)
Packa *check, nästan klar"
Lägga in låtar på mp3n

Påskröjt lite t o m i micron. Det behövdes. Tog mig ett välförtjänt bad och dränkte nästan boken "Mias systrar". Hade inte Peter Macken gillat !
Har även börjat packa lite för på fredag åker vi till Danmark på träningsläger. Iööööiöö.
Överväger att ta med mig fiskarna dit för jag vet inte hur länge dom kommer att överleva utan mig.


Nu är det 5 dagar kvar tills jag fyller 20år och 5 dagar kvar tills jag får veta vad som händer den 15-17 MAJ ! Inte lite nyfiken jag är då.


Aaaayo

tis

Feel the chain no longer holds
Finding yourself or you find that soul
Feel the chain no longer holds
Reaching for answers that no one knows.

sol i sinne brun inne

Oooh sunshine! Jag är en sann soldyrkare och idag ser det ut att bli en riktigt varm dag. Tänker hur som helst bara ha shorts och t-shirt. Tycker Anna kan ta och vakna snart så vi kan åka lite bräda innan vi skall låta Tom sätta saxen i våra hår. Ljuger om jag säger att jag inte är nervös. Jag är inte rädd att det skall bli fult för just nu kan mitt hår bara bli bättre, det är ju positivt. Bara lite nervös som vanligt när jag skall klippa mig. Det är ju ändå mitt hår det handlar om, en viktig del av mig. Eller så kan man tänka som Anna. "Vadå det är ju bara mitt hår!?" Det blir nog bra. Har ju mössan annars.


som sagt bara mitt hår


Jag vill inte se
Jag vill inte höra
Ännu mindre veta!


kusinvitamin

Var och hälsade på hos min farmor och farfar igår. När jag plingade på dörren var det en liten 7-årig tjej som öppna. Min kusin som jag inte sett på många år. Hon hade minsan växt. Smart var hon också, vann över mig på finns i sjön hela tiden. Glad över att jag träffat henne igen, hur söt som helst.


I fredags var det chokladfondue hemma hos Vickan och det var lika gott som det låter. Doppade typ jordgubbar och sånt i choklad, ja ni fattar själva. För mig och Anna-Karin fortsatte kvällen och vi hamnade på HamnKrogen. Jaaao ! Där träffade vi gamla godingar från klassen bland annat. Men brrr vad kallt det var att gå hem.


fanfanfan

Klarade en hel träning idag eller ja typ, missade ju 10 minutarn (löpning) tyvärr! och jag menar verkligen tyvärr. Fick lida på massagebänken idag. Fyfan säger jag bara! Men Micke G gjorde under igen. Nu kan jag andas utan att det känns någonstans i ryggen igen.

Fick ett rätt så glädjande telefonsamtal förut. Jobb på posten i Stenungsund till sommarn, yeeaahaaa. Flög i taket när jag fick veta.

Nea har gjort chokladbollssmetskladdkaka, kanongott. Hon blev väldigt nöjd själv också. Så har hon introducerat mig för rosévinet. Ett eller två glas vin är bra för hjärtat har jag hört och mot andra sjukdomar också. Bäst att förebygga riktigt ordentligt.


 

I tried to scream but my voice became silent.

Then you turned your back against me and walked away.



Just mind your own business


brrrrr

Har vart ute på en morgonrunda med brädan då får jag värsta utskällningen eller jag antar att det är det. Jag hör inte vad hon skriker för jag har musik på men hennes kroppsspråk talar tydligt om för mig att det inte passar sig att åka runt i shorts när hon står och skrapar rutorna. Men hallå jag har mössa och jättetjock stickad tröja på mig så det var ingen fara på taket direkt. Dessutom har en mycket klok person berättat för mig att man inte fryser så mycket om benen när det är kallt utan det är viktigare att ta på sig upp till.
Hade ändå velat höra vad hon sa. 



Idag skall jag jobba, applåd för det. Men jag börjar inte försen halv ett så jag hinner ha ett liv innan det!

Puss å kram M


vi trodde vi var bra

Idag var farten så hög i den branta backen att bromstekniken inte alls fungerade som den gjorde igår. Jag var först ner för backen och sen ligger jag rätt som det är på backen, har tappat andan och skrapat upp knät och benet. I chock tar jag mig upp på fötterna igen då ser jag hur Anna kommer i lika hög fart som mig och inte heller hon kan bromsa. Det resulterar i att hon kör ut på gräsmatan och flyger av brädan och skrapar upp sitt knä hon med. Hur som helst är vi glada att vi lever och det är nog de 2 snälla gamla tanterna inklusive den sura kärringen med de 2 hunderna som Anna höll på att köra ihjäl lite senare. Men hon klarade faktiskt med väldigt små marginaler att svänga in mellan hundarna och de 2 tanterna och senare sätta sitt egna liv i fara och återigen sväga ut på gräset för att få stopp.
Det är härligt med fart, eller hur?
-En ringklocka borde ni ha!
Haha själv stod jag kvar och skrattade tyst.
Sen åkte vi till biblioteket och tvättade av oss all lera och blod, eeuh.


Annas ben


Mitt ben, det var så värt det.


:)


Anna

Göttans väder var det också. Hade inte klagat om jag kunde fått åka runt såhär varje dag.
Fast gärna betalt då.


RSS 2.0